Всичко за монетизацията на блог, начини, PPC програми, афилиейт програми...

Колко ще спечеля от Адсенс ?

Това е въпрос задаван от ужасно много хора, и е нямало еднозначен отговор. Това колко ще печелите след като монетизирате блога си с Адсенс зависи от няколко основни фактора:

  1. Посещаемоста на вашия блог
  2. До колко са адекватни рекламите със съдържанието
  3. Цената на клик
  4. Разположението на рекламите

1. Посещаемоста на вашия блог

Не виждам смисъл да обеснявам защо е важен трафика на блога ви. Мечо пух го е казал: "Колкото повече, толкова повече". Ето няколко увлекателни, интересни и полезни статии от които можете да разберете как да увеличите трафика си :

Топ 10 източника за безплатен интернет трафик в България - Alabala.org
10 безплатни начина да привлечете посетители - Kreativen.com
Четири любопитни начина да докараме повече посетители - Kreativen.kom

2. До колко са адекватни рекламите със съдържанието

Тук става дума за това до колко рекламите показвани във вашия блог отговарят на тематиката на блога. Точния алгоритам за определяне не е ясен, но ако примерно във статията сте използвали 10 пъти уеб хостинг, 20 пъти футбол вероятноста да се показват реклами свързани с уеб хостинга и футбола е много голяма. Какво можете да направите. Да си избирате ключова дума за определената статия и да я използвате максимално, под максимално нямам впредвид да завършите статиятя с " Уеб хостинг, Уеб хостинг ... Уеб хостинг", а да интегрирате в самата статия. Тук идва сблъсака с оптимизиране за реклама и оптимизиране за търсачки, ако използвате дадена фраза твърде много пъти най-вероятно ще получите желаната реклама, но гугъл паяка може да "каже" : " Тук има прекалено много пъти "уеб хостинг", това е спам, явно въобще нестава дума за уеб хостинг " и дадената статия да не бъде индексирана, което не е никак добре защото дори да имате най-приближаващата до тематиката на блога ви реклама, трябва да има все някои, който да я види и кликне. Не съм запознат с това на колко думи да слагате ключовата от гледна точка на оптимизацията за търсачки ( затова пък можете да пробвате да търсите "яицазимитпо лъгуг" в гугъл и да разгледате първите няколко сайта, за да видите колко често е използвана )

3. Цената на клик

Сумата която получавате от един клик може да варира от няколко цента до някой друг долар. Предлагам ви няколко варианта да намерите най-скъпата дума за вас:

А) Направете търсене в гугъл : Направете си една извадка за ключовите думи в нишата в която пишете и започенте да ги търсите в гугъл, следете при коя се показват най-много спонсорирани връзки и най-много индексирани страници. Колкото повече спонсорирани връзки толкова по-голяма конкуренция следователно толкова по-високо заплащане за клик

Б) Няколко полезни инструмента за намиране на най-скъпата дума
7search.com имат класация за 100-те най-добре платени думи ( но това е в тяхната програма )
http://www.wordtracker.com - може би най-добрия инструмент за намиране на най-скъпата дума

В) Ако блога ви е в blogger.com прескочете този метод, защото е не приложим, а за Wordpress просто не знам как стоят нещата. Оптимизирате си няколко статии за определена дума и към всяка една статия си поставяте канал, следете от кой канал печелите най-много.

Ще съм изключително благодарен ако някой предложи още някакъв вариант. И запомнете, че колкото и пари да печелите от един клик трябва да има кой да клика.

4. Разположението на рекламите

Това е може би едно най-важните неща, за да бъде вашата адсенс кампания успешна.
Смятам, че няма да дам по-полезни съвети от тези долу така че и няма да се опитвам за сега
7 образцови примера за интеграция на AdSense
Защо интеграцията на Google AdSense с дизайна е важна

3 коментара:

Анонимен

1 ноември 2007 г. в 16:37

Цифри, цифри искаме цифри, всичко друго е абстракция!
Колко е най скъпата дума в БГ, колко е средната дума в бг. Някакъв пример!
Например ако имате 100 уникални посетителя при средна себестойност очаквайте ....
Другото го знаем!

Стан Колев

5 ноември 2007 г. в 15:38

Ами ето малко цифри които са извадка от блог за футболни прогнози ... при 100 уникални посетителя като всеки от тях прави средно по 3.5 импресии, средната цена на клик $0.075, и CTR от рода на 2 % излиза, че от тези 100 уникални посетителя правите около $0.53 като тези 100 посетителя можете да си докарате само с един пост в подходящия форум. А средната цена на клик е определена от данни от последните два месеца. Въпреки всичко при рекламите свързани с футбола няма конкуренция, което води до ниската цена на клик. За най-скъпа дума в бг не мога да ти кажа ... в сектора където има най-много пари и е най-развит в българското интернет пространство, но кой е той си нямам и идея ... всичко около банките - застраховане, кредити, депозити и т.н. , валутни пазари ( май трейдър бг нямат конкуренция тук ), недвижи имоти ( те пък си търсят чужденци ), строителство ( има доста индексирани страници, но не съм се ровил за да знам за какво става дума ), политика ( напълно възможно е и тук да е :) ... Просто нямам информция коя е най-скъпата дума в бг. Ако я имах бих я споделил, ако я получа ще я споделя. Извинявам се за късния отговор

Анонимен

18 ноември 2007 г. в 18:52

Добра статия, поздравления.